Για τη νέα ελληνική ακροδεξιά… Παρασκευή 12 Ιούνη στην κατάληψή μας

Η νέα ακροδεξιά στην ελλάδα επιστρέφει με νέα ιδεολογήματα. Μπαίνει στο κοινοβούλιο, χρησιμοποιεί τις δομικές αντιφάσεις της αστικής δημοκρατίας, αναγορεύεται σε θεματοφύλακα του πολιτεύματος και των δημοκρατικών ελευθεριών για να αναδείξει όλες εκείνες τις δυνάμεις που αγωνίζονται για την περιστολή κάθε ελευθερίας. Ακροδεξιοί που  μισούν τη δημοκρατία και που ιστορικά έχουν υπονομεύσει κάθε είδος στοιχειωδών αστικών δικαιωμάτων, ρατσιστές που αποβλέπουν σε αποκλεισμό κάθε μετανάστη από την δημοκρατία τους, πατριώτες που αγωνίζονται να κρατούν έξω από τη βουλή τις μειονότητες, μπάτσοι που διεκδικούν την αμέριστη χρήση των όπλων και της εξουσίας τους, χριστιανοί ορθόδοξοι που επιδιώκουν την μια και μοναδική θρησκευτική τους ηθική ενάντια σε κάθε άλλη. Μια δημοκρατία ανάπηρη και ακρωτηριασμένη, χωρίς καν τα πιο ουσιαστικά χαρακτηριστικά αυτού του ίδιου του αστικού Διαφωτισμού, κάνει χώρο στα έδρανα για την καθολική της αμφισβήτηση νομιμοποιώντας κοινωνικά όλα τα πογκρόμ ενάντια σε κλασσικές αστικές ελευθερίες. Αστικά ήθη της τρέχουσας καπιταλιστικής συσσώρευσης. Θαυμάσιες αντιστροφές της πραγματικότητας από δυνάμεις που θέλουν να ξαναγράψουν την Ιστορία χωρίς εμάς, τους δικούς μας και τους κάθε φορά Άλλους.

Ένα οπτικό δοκίμιο (“ο Βολταίρος στην υπηρεσία της ακροδεξιάς”) ενός συντρόφου (g. riots) από την κατάληψή μας  και μια συζήτηση για τη νέα ελληνική ακροδεξιά την Παρασκευή στις 8μμ στην Πατησίων και Σκαραμαγκά

10 απαντήσεις στο “Για τη νέα ελληνική ακροδεξιά… Παρασκευή 12 Ιούνη στην κατάληψή μας”

  1. αν νομιζετε οτι με τετοιο λογο
    θα προπαγανδισετε τον αντιφασισμό
    ή οτι μπορει να σας καταλαβει ο
    καθε μικροαστος-επιδοξος φασιστακος
    και να τον αποτρεψετε απο το να
    πιστευει αυτα που λεει η ακροδεξια
    ειστε αλλου νυχτωμενοι και μαλλον
    εκτος κοινωνικης πραγματικοτητας.
    ΒΓΕΙΤΕ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΚΑΙ ΜΙΛΗΣΤΕ ΜΕ ΚΟΣΜΟ
    ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ!
    ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΒΟΥΛΙΑΖΕΙ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ-ΕΜΕΙΣ-ΟΛΟΙ
    ΑΕΡΟΛΟΓΟΥΜΕ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ

    συντροφικα

    ΕΝΑς ΓΝΩΡΙΜΟς

  2. Καταρχήν η εκδήλωση δεν έγινε στο δρόμο. Και από το δρόμο δεν λείπουμε… Αν νομίζεις ότι τα ζητήματα της Δημοκρατίας και του Φασισμού είναι απλά θέμα πεζοδρομίου τότε άσε άλλους να κρίνουν ποιός είναι ο νυχτωμένος. Ηττημένος είναι προφανώς αυτός που δεν ξέρει τί πολεμά αλλά χειρότερος είναι αυτός που δεν αφήνει και τους συμπολεμιστές του να γίνουν πιο αποτελεσματικοί σε αυτή τη μάχη.

    Χωρίς υποκριτικές φιλοφρονήσεις, “συντροφικότητες” και “γνωριμίες”…
    με αυτό το υφάκι με το οποίο αντιμετωπίζεις μια εκδήλωση δεν βοηθάς σε καμία κατεύθυνση…

    ΥΓ. ένας Μαρξ που αναφέρθηκε στη λέξη “ανάγκες” δεν κατάφερε ποτέ να ορίσει ποιές και τι είναι. Είναι λίγο επίφοβη η δική σου απλότητα να τις επικαλείσαι ως απόλυτα αυτονόητες.

  3. Καταρχάς μπράβο για την εκδήλωση, από μακρυά (γεωγραφικά). Κατά δεύτερο, καλό θα ήταν μετά την εκδήλωση να ανεβάζατε εδώ πέρα ή στον καινούργιο χώρο την παρουσίαση αυτή. Και τώρα, στο …ψητό:

    οι ακροδεξιοί, σύμφωνα μα την σύνοψη της παρουσίασης, παρουσιάζονται ώς εχθροί της δημοκρατίας (κανένα εισαγωγικό), μια δημοκρατία όπως λέτε

    “ανάπηρη και ακρωτηριασμένη, χωρίς καν τα πιο ουσιαστικά χαρακτηριστικά αυτού του ίδιου του αστικού Διαφωτισμού”

    Το οποίο δημιουργεί το ερώτημα: Η αρτιμελής δημοκρατία, η δημοκρατία δηλαδή που θα περιελάμβανε τα πλέον ουσιαστικά χαρακτηριστικά του αστικού Διαφωτισμού, με τι θα έμοιαζε; Μήπως δε μιλάμε για τη δημοκρατία που, στο όνομα της ισότητας των πολιτών της, κατέσφαξε πληθυσμούς και λεηλάτησε το μεγαλύτερο μέρος της οικουμένης; Ο Ευρωπαϊκός διαφωτισμός δεν ήταν, για το μεγαλύτερο μέρος του κόσμου, ένα ειδιχθές έγκλημα. Στην καρδιά του εγκλήματος αυτού, βρίσκεται η δημοκρατία. Εμείς, σαν αναρχικοί, παλεύουμε για μια δημοκρατία αρτιμελή, ή μήπως για μια πραγματικά ελεύθερη κοινωνία;

    Συντροφικά.

  4. Μας έκαψε το ψητό σου σύντροφε.

    Το “ανάπηρη και ακρωτηριασμένη, χωρίς καν τα πιο ουσιαστικά χαρακτηριστικά αυτού του ίδιου του αστικού Διαφωτισμού” που κακώς το ξέκοψες από την πρόταση στην οποία το διάβασες, έρχεται για να εξηγήσει την υποκρισία και κυρίως την αδυναμία της αστικής δημοκρατίας να προστατέψει τον εξουσιαστικότατο εαυτό της από μεθόδους και λογικές των νοσταλγών άλλων πολιτευμάτων.

    Εκτός κι αν θεωρείς ότι το γεγονός πως όλα τα πολιτεύματα είναι έτσι κι αλλιώς εξουσιαστικά, εκμεταλλευτικά και ιεραρχικά σημαίνει πως δεν είναι και μεταξύ τους άκρως ανταγωνιστικά στο κυνήγι της επικυριαρχίας.

    Στην ανάδειξη λοιπόν κάποιων σημείων και χαρακτηριστικών αυτού του ανταγωνισμού (ο οποίος κατά την όξυνσή του ειδικότερα έχει σοβαρές κοινωνικές συνέπειες, βλέπε την τρέχουσα όξυνση της ήδη απάνθρωπης επιθετικότητας προς τους μετανάστες), τι είναι αυτό που σε έκανε να καταλάβεις ότι βλέπουμε με καλύτερο μάτι τη μία μπάντα; σε καμία περίπτωση, λοιπόν.

    Η κατάληψη μας είναι ένα μετεδεκεμβριανό εγχείρημα μόλις ολίγων μηνών, έχει μακρύ δρόμο ακόμα για να συγκροτήσει μία σαφή και συνεκτική πολιτικότητα (δρόμο που μόνο θετικά τον βλέπουμε όλοι και όλες) και σίγουρα δεν διεκδικεί ούτε το αλάθητο ούτε και τη μη κριτική απέναντι στις κινήσεις και το λόγο της.

    Αυτό όμως απέχει πολύ από το να εγκαλείται η ίδια μας η πολιτική ταυτότητα και να ερωτούμαστε -έστω και ρητορικά- αν τελικά πιστεύουμε ότι ως αναρχικοί παλεύουμε για τη βελτίωση της δημοκρατίας ή για την κοινωνική χειραφέτηση. Τη στιγμή κιόλας που η παρούσα ανάρτηση ανοίγει μία σειρά από διαχρονικά, τεράστια, επίκαιρα και φλέγοντα ζητήματα που αξίζει να συζητηθούν και να αναδείξουμε.

    Αν μη τι άλλο, τα ερωτήματα σου είναι ανώφελα καθώς δεν στοχεύουν στην ουσία της θεματικής που τίθεται.
    Κι επειδή δε διέκρινα καμία εμπάθεια στο λόγο σου, σε καλώ απλά να διαβάσεις πιο ψύχραιμα την ανάρτηση.

    Συντροφικά,

    ένας από την κατάληψη

  5. Γειά χαρά και πάλι.

    Καταρχάς, ελπίζω το ύφος μου να μην ήταν εμπαθές ή επιθετικό – καμία τέτοια πρόθεση δεν είχα, πραγματικά.

    Νομίζω πως το ζουμί αυτής εδώ της συζήτησης βρίσκεται κάπου εδώ (και να με συγχωρείτε για την αποσπασματική παράθεση προτάσεων – αυτή δε συνεπάγεται και αποσπασματική ανάγνωση, απλά διευκολύνει το διάλογο, πιστεύω)

    “Εκτός κι αν θεωρείς ότι το γεγονός πως όλα τα πολιτεύματα είναι έτσι κι αλλιώς εξουσιαστικά, εκμεταλλευτικά και ιεραρχικά σημαίνει πως δεν είναι και μεταξύ τους άκρως ανταγωνιστικά στο κυνήγι της επικυριαρχίας.”

    Η ερώτηση που τίθεται εδώ, επί της ουσίας, είναι μια ερώτηση που έχει να κάνει με την ιστορική συνέχεια μεταξύ πολιτευμάτων: Στη μεταπολιτευτική δημοκρατία του ελληνικού κράτους, για παράδειγμα, η δικτατορία ήταν ποτέ τελείως, μα τελείως απούσα;

    – “Ναι”, μπορεί να σου απαντήσει κάποιος/α από τους εξόριστους της μακρονήσου, ή συγγενής των νεκρών.

    – “Ούτε που ξέρω, ούτε με αφορά”, μπορεί να σου πει ο κλασσικός μικροαστός. “Εγώ δεν έκανα κάτι παράνομο, άρα δεν έχω τίποτα να φοβηθώ.”

    – “Δε τη κατάλαβα την ερώτησή σου,” μπορεί να σου απαντήσει ο Μακρονησογιαννάκης, “αλλά μείνε εκεί που είσαι, και όπου να ‘ναι θα έρθουμε και για σένα”.

    Μιλάμε απλά για ένα πρόβλημα ορισμών; Αν, ας πούμε, μιλάμε από εδώ και πέρα για “αστική δημοκρατία” αντί για “δημοκρατία”, θα λυνόταν το πρόβλημα; Μακάρι να ήταν τόσο απλό, αλλά δε το πιστεύω.

    Προσωπικά, περισσότερο χρήσιμο θα έβρισκα το να ιχνηλατεύαμε τα στοιχεία ιστορικής συνέχειας μεταξύ πολιτευμάτων (της χούντας των συνταγματαρχών και της μετέπειτα δημοκρατίας, στην προκειμένη περίπτωση) και ίσως η διαδικασία αυτή μας βοηθήσει στο να εξηγήσουμε, με απλά λόγια, γιατί τα δύο πολιτεύματα είναι επιφανειακά διαφορετικά αλλά κάτω από τη μάσκα τους, εξ’ίσου αποκρουστικά.

    Αυτά και καλή συνέχεια στο εγχείρημά σας, μια από τις πιό ελπιδοφόρες παρακαταθήκες του Δεκέμβρη.

    Συντροφικά.

  6. Γεια σας συντρόφισσες-οι. Υπάρχει η σκέψη να διακινηθεί γενικά το video? Θα μπορούσατε να το ανεβάσετε στο b-t ή κάπου αλλού που θα ήταν προσβάσιμο και από πιο μακρυά? χαιρετισμούς από βόρεια, καλή δύναμη

  7. Γεια χαρά!
    Γίνονται προσπάθειες να ανέβει στο blog της κατάληψης αλλά μέχρι τώρα είχαμε κάποια τεχνικά προβλήματα.
    Στην πρώτη ευκαιρία θα το ανεβάσουμε!

  8. Μου κάνει λοιπόν εξαιρετική εντύπωση ότι κανείς δεν μιλάει ανοιχτά για την καταπάτηση κάθε έννοια αξιοπρέπειας στις μουσουλμανικές χώρες και πέραν αυτών και στους ίδιους τους μουσουμάνους και τις αντιλήψεις τους, με τις οποίες κεραυνοβολούνται συνεχώς από τη στιγμή που θα γεννηθούν μέχρι να πεθάνουν.
    Και μου κάνει επίσης τεράστια εντύπωση που κανείς δεν μιλά για την απεμπόληση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που γίνεται πλέον στη Δύση στο όνομα του σεβασμού των θρησκευτικών ελευθεριών. Ξαναγυρνάμε πάλι σε ένα νέο Μεσαίωνα που όποιος τολμήσει να θίξει τον Μωάμεθ (όπως παλιά τα χριστιανικά δόγματα) θα μπαίνει στη μαύρη λίστα και θα είναι και πολύ πιθανό να δολοφονηθεί από τους μουτζαχεντίν.
    Και αυτό το καταλαβαίνω από πλευράς των φανατικών μουσουλμάνων γιατί αυτό που προσπαθούν είναι να βάλουν σε δεσμά τη σκέψη και σε περιορισμούς την έκφραση, αλλά πώς στο διάολο δεν βλέπει κανείς εχέφρων δυτικός άνθρωπος ότι οποιαδήποτε παραχώρηση και σεβασμός νοοτροπιών που αντιστρατεύονται τη λογοκρατία που με τόσες θυσίες και αγώνες αποκτήθηκαν θα πάει το κόσμο σε περιόδους που ακόμη και η απλή αναγνώριση αποδεδειγμένων επιστημονικών αληθειών οδηγούσε σε κάψιμο στην πυρά.
    Αλήθεια έχετε πάρει καθόλου είδηση αυτά που συμβαίνουν στο Ιράν; Διαδηλώσεις για την απίστευτη καταπίεση που υφίστανται οι λαοί των μουσουμανικών χωρών από τα σκοταδιστικά καθεστώτα τους δε θα κάνετε; Θα μιλήσετε ποτέ για τις αντίθετες στα ανθρώπινα δικαιώματα νοοτροπίες με τις οποίες έχουν γαλουχηθεί όλοι αυτοί οι άνθρωποι και που φυσικά τις μεταφέρουν ως παροδόσεις τους και στις χώρες όπου μεταναστεύουν; Συμφωνείτε δηλαδή με τις μπούργες, τις μαντήλες και την απίστευτη προσκόλληση σε κοράνια και τέτοια; Γιατί δεν τους κάνετε ένα σεμινάριο για τα βάθη των σκοταδιών όπου βρίσκονται αλλά αντίθετα ούτε που τολμάτε να θίξετε όλες τις αντιφεμινιστικές, αντιδημοκρατικές, αντιλογοκρατικές ιδέες τους; Σίγουρα ο Βολταίρος θα είχε τρελλαθεί από τη στάση σας, τη σιγή δηλαδή μπροστά στον απέραντο αυτό φανατισμό και δογματισμό. Και δεν τον χρησιμοποιούν τον Βολταίρο οι ακροδεξιοί, αλλά ο κάθε ελεύθερα σκεπτόμενος άνθρωπος που τυραννιέται όταν βλέπει τον απίστευτα εξουσιαστικό τρόπο με τον οποίο φέρονται στις γυναίκες τους και την αλλεργία που έχουν σε κάθε τι που έχει σχέση με το ελεύθερο σεξ και τον έρωτα. Όχι μόνο ο Βολταίρος, αλλά και ο Βίλχελμ Ράιχ και ο Καστοριάδης θα είχαν φρίξει μπροστά στην κάλυψη που παρέχετε στις σκοτεινές αυτές αντιλήψεις.θεωρώ ότι έχουμε χρέος ως άνθρωποι να τις φέρνουμε στο προσκήνιο και να τις καυτηριάζουμε γιατί αλλιώς φοβάμαι ότι επωάζουμε ένα αυγό του φιδιού πολύ χειρότερο από το προηγούμενο. [Ένας αντι-εξουσιαστής οπαδός του Βολταίρου, αρνητής κάθε θρησκευτικού και πολιτικού φανατισμού και δογματισμού και κάθε απόπειρας καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων]

  9. αντι-εξουσιαστή οπαδέ,

    Είναι κατανοητή η όποια φωνή ή κραυγή για την αμηχανία που παρατηρείται στο εδώ κίνημα σε σχέση με τα γεγονότα του Ιράν.

    Παρόλά αυτά, και ξεπερνώντας την ακατανόητα σκληρή γλώσσα σου και τις προσβολές που στερούνται νοήματος και κριτικής, μη θαρρείς πως είσαι ο μόνος που αγωνιά για το ζήτημα αυτό. Αν και δεν έχω αντιληφθεί ακριβώς σε ποιούς απευθύνεσαι με το β’ πληθυντικό (στην καταληψη μας; στο χώρο; στο κίνημα;), σε διαβεβαιώνω ότι η ευαισθησία για την εκεί κατάσταση και η αλληλεγγύη στους εξεγερμένους ιρανούς/ες είναι δεδομένη από όλους/ες παρόλο που δεν έχει εκδηλωθεί ακόμη ούτε στους δρόμους ούτε και στα πρόσφατα κείμενα, έτσι όπως θα αναλογούσε.

    Από εκεί κι ύστερα, έχοντας διαβάσει αρκετές φορές το σχόλιό σου, εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω τι ακριβώς προσπαθείς να πεις.

    Καταγγέλεις μία εξ ολοκλήρου άγνοια από μεριάς μας. Κάνεις λάθος. Σαφώς και έχουμε πάρει είδηση. Και ακριβώς επειδή το Ιράν αποτελεί το επίκεντρο και το διακύβευμα για τις μετέπειτα κυριαρχικές κινήσεις των δυτικών κρατών, ακριβώς επειδή οι αραβικές χώρες εξαρτώνται κατά πολύ από τις εκεί εξελίξεις, ακριβώς επειδή η διάρθρωση του ιρανικού κοινωνικού ιστού δε μας είναι και τόσο γνωστή, επειδή η μουσουλμανικές κοινωνίες εξακολουθούν να μας είναι θολές ως προς τη φύση τους, τις ιδιαιτερότητες και τα χαρακτηριστικά τους όσο και αν αρνούμαστε και ακυρώνουμε την άθλια δυτική προπαγάνδα, επειδή το Ιράν έχει μια τεράστια ιστορία τόσο εξουσίας όσο και αγώνων παραμένουμε διακριτικά σιωπηροί και επεξεργαζόμαστε τις καταστάσεις. Επειδή υπολειπόμαστε των γεγονότων. Επειδή πρέπει να κατανοήσουμε, να συζητήσουμε, να αναλύσουμε ένα πεδίο αρκετά άγνωστο για να πάρουμε μία σαφή και ειλικρινή θέση. Επειδή η αλληλεγγύη δεν είναι μόνο μία πορεία συμπαράστασης που διοργανώνεται χωρίς ζύμωση. Αλλά μία σχέση, σαν κι αυτή που χτίστηκε μεταξύ μας το δεκέμβρη.

    Αυτή όμως η αναγνώριση της αδυναμίας μας να εκφράσουμε προς το παρόν μία σαφή θέση απέχει πολύ από τα ανεκδιήγητα που μας γράφεις. σύντροφε… αλλά είπα δε θα εστιάσω σε αυτά.

    Όπως και να έχει, προσεγγίσεις σαν τις δικές σου δε θα βοηθήσουν. Σχηματοποιείς και εσύ με τη σειρά σου την ιρανική κοινωνία και τους μουσουλμάνους, σύμφωνα με τις δυτικές σου καταβολές που όχι μόνο δεν τις ακυρώνεις, όχι μόνο δε τις βλέπεις κριτικά, αλλά δηλώνεις και οπαδός τους(!). Όσο και να αρνηθείς το φανατισμό και το δογματισμό, αυτο-ακυρώνεσαι αμέσως, μιλώντας μόνο για μπούργκες, μαντίλες, κοράνια, φανατικούς μουσουλμάνους και σκοταδισμούς. Μόνο την αλ-κάιντα δεν επιστράτευσες. Αναλύεις μία κοινωνία με προϊστορία χιλιάδων χρόνων με τα λειψά δυτικά, αστικά, μιντιακά και βολταιρικά σου εργαλεία, τη διαχωρίζεις σε χίλια κομμάτια γιατί έτσι γαλουθήχηθηκες κι εσύ από τις μαρξιστικές αναλύσεις και έτσι εντείνεις το ανεπικοινώνητο μεταξύ των καταπιεσμένων σε ανατολή και δύση. Εσύ, ένας αντι-εξουσιαστής, μιλάς για δημοκρατικές και λογοκρατικές ιδέες, για ανθρώπινα δικαιώματα (το φεμινισμό τον πέτυχες μας αγγίζει πολύ, αλλά και πάλι κάτι μου λέει με πολύ διαφορετικό τρόπο από ότι εσένα), λέξεις και όρους που ποτέ δεν ενστερνιστήκαμε. Πώς θες να τις υπερασπιστούμε; Πώς στο διάολο που λες κι εσύ, νομίζεις ότι θέλουμε να λειτουργούμε ως εχέφρονες δυτικοί (ή ανατολικοί, το ίδιο κάνει); όλη αυτή σου η σύγχυση σε οδήγησε να μας πεις ότι παρέχουμε κάλυψη στο σκοταδισμό κι ότι επωάζουμε το αυγό του φιδιού; ή μήπως κάποια δεδομένη εμπάθεια;

    Βάλτο καλά στο μυαλό σου, την εξέγερση στο Ιράν, την κάνουν μεταξύ άλλων και χιλιάδες μουσουλμάνοι/ες που προσκυνάνε τον αλλάχ ανά πάσα στιγμή και γυναίκες με μπούργκες που δε θέλουν να τις βγάλουν ότι και να λέμε οι “δυτικοί” κι όσο κι αν μας ξενίζει (παρόλο που κανείς μας δεν είπε σκοταδίστρια τη χριστιανή χήρα χωριάτισσα που έβλεπες τα μαλλιά της μία φορά το χρόνο, κι αυτό κατά λάθος). Πάρ’ το χαμπάρι, οι σκοταδιστές εξουσιαστές εκεί κάτω έχουν το πιο πρωτοποριακό μουσείο μοντέρνας τέχνης και πυρηνική τεχνολογία που ποτέ δε θα τη δεις εσύ, ο θιασώτης του διαφωτισμού. Οι φανατικοί μουσουλμάνοι ηγέτες είναι η άλλη όψη των δυτικών ηγετών που ούτε σκοταδιστές τους είπες ούτε και φανατικούς χριστιανούς, ενώ λειτουργούν με πανομοιότυπο τρόπο.

    Γιατί τους εδώ, τους ξέρεις κι από την καλή και την ανάποδη και δεν προτρέχεις σε εύκολες και χειραγωγήσιμες κορώνες για να τους χαρακτηρίσεις. Ούτε αυτούς, ούτε και την κοινωνία στην οποία ζεις.

    Αλλά “για αυτούς εκεί κάτω”, εκμεταλλευτές και εκμεταλλευόμενους, που τόσο νοιάζεσαι, σπεύδεις να τους κατατάξεις σε ταμπέλες και κουτάκια που έχεις ήδη φτιάξει επιστημονικά στο βολταιρικό κεφάλι σου και να τους χωρέσεις με το στανιό.

    Μόνο που αυτό δεν είναι αλληλεγγύη.
    Μόνο κατ’ επίφαση…

    Συνιστώ πιο ψύχραιμες ματιές και αναλύσεις.

    Εξέγερση παντού.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *