Λέγε, λέγε κάτι θα μείνει…

Πόσο έγκυρες/σημαντικές είναι οι διαδικτυακές δημοσκοπήσεις που παρουσιάζουν ως επικρατέστερη την ακροδεξιά;

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται η τάση να χρησιμοποιούνται ως ντοκουμέντα που αντιπροσωπεύουν την κοινή γνώμη διαδικτυακές δημοσκοπήσεις. Αυτό συμβαίνει κυρίως από κόμματα της δεξιάς, που ουκ ολίγες φορές έχουν αλλοιώσει τα αποτελέσματα δημοσκοπήσεων υπέρ του κόμματος τους ή των θέσεων τους (κυρίως για το μεταναστευτικό).

Πόσο σημαντικό είναι το να παρουσιάζεις τον εαυτό σου ως αποδεκτό και τις απόψεις σου ως επικρατέστερες;

ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ. Είναι πρακτική που εφαρμόζουν ολοκληρωτικά καθεστώτα ανά τον κόσμο προκειμένου να ανεβούν ή να διατηρήσουν την εξουσία τους. Είναι η πρακτική που χρησιμοποιούν τα ΜΜΕ για να καταστείλουν εξεγέρσεις. Σε αυτό το σημείο αξίζει να δείτε το “Πείραμα συμμόρφωσης” που φαίνεται πως λειτουργεί ένας άνθρωπος κάτω από κοινωνική πίεση (σημ. το χειρότερο είναι ότι το πείραμα γίνεται πάνω σε ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ αλήθειες, και όχι ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ όπως στην περίπτωση επιλογής ενός κόμματος).

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P7tVy88FTJE&feature=plcp&context=C454697bVDvjVQa1PpcFM0ci4ete4dyJaWx2r6H7ST8NeTZALlLYQ=[/youtube]

Tα πειράματα “συμμόρφωσης” του Asch, ήταν μία σειρά μελετών που δημοσιεύτηκαν τη δεκαετία του ’50, επιδεικνύοντας την δύναμη της συμμόρφωσης στις ομάδες. Γνωστό και ως το “Παράδειγμα του Ας”. Στα πειράματα υπό τον Σολομώντα Ας, ζητούνταν από μία ομάδα να πάρει μέρος σε ένα δήθεν “οπτικό τεστ”. Στην πραγματικότητα, όλοι οι συμμετέχοντες πλην ενός ήταν συνεργάτες του ερευνητή, και το αντικείμενο της μελέτης ήταν το πως αυτός ο ένας θα αντιδρούσε στην συμπεριφορά των “συννενοημένων” συμμετεχόντων. Στις παρούσες παραλλαγές γίνεται αναφορά και στο κατά πόσο επηρεάζεται η συμπεριφορά του υποκειμένου από τους παράγοντες της ύπαρξης συνεταίρου ή δυνατότητας ανώνυμης έκφρασης.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα όπου “φουντώνουν οι φήμες” που θέλουν να γίνονται εκλογές μέσα στο επόμενο δίμηνο. Eίδαμε απίστευτες δημοσκοπήσεις που παρουσιάζουν την Χρυσή αυγή με υψηλά ποσοστά. Είδαμε την τους χρυσαυγίτες να πανηγυρίζουν καθώς σε ορισμένες δημοσκοπήσεις παρουσιάζονται ως δεύτερο κόμμα. Βλέπουμε επίσης χρόνια τώρα τους ακροδεξιούς να γράφουν φράσεις τύπου “pigenoumai oli stw κάτιko.blogspot.com ke psyfizoume na fhgoun olh h ksenh”.

Σημαντικό επίσης να σημειώσουμε ότι για κάποιο λόγο στις επιλογές των δημοσκοπήσεων που γίνονται το τελευταίο χρονικό διάστημα, υπάρχει σχεδόν πάντα η επιλογή “Χρυσή αυγή”, ενώ απουσιάζουν κόμματα (κυρίως της “Αριστεράς”) που είχαν μεγαλύτερα ποσοστά στις προηγούμενες εκλογές  όπως πχ η Πρωτοβουλία για Αριστερή Αντιιμπεριαλιστική Συνεργασία (Η συγχώνευση Μ-Λ ΚΚΕ και ΚΚΕ μ-λ), ΟΑΚΚΕ, ένωση κεντρώων, Οικολόγοι Βεργή, Ε.Ε.Κ. και πολλοί άλλοι. 

Πόσο εύκολα μπορούν να αλλοιωθούν διαδικτυακές δημοσκοπήσεις; 

Πολύ. Παράδειγμα: Κατά τη διάρκεια της εκπομπής μου βρήκα μια δημοσκόπηση που παρουσίαζε την Χρυσή Αυγή ως πρώτο κόμμα (με 17%), και συγκεκριμένα στοapergia.gr. Επιτόπου ρώτησα τους ακροατές ποιο κόμμα θέλουν να βγάλω πρώτο, και ζήτησαν το “Άλλο”. Έτσι λοιπόν το “άλλο” μέχρι την επόμενη μέρα το πρωί είχε όχι μόνο πλειοψηφία αλλά και αυτοδυναμία. 

 

 

Πως έγινε αυτό; Για εμένα τον άσχετο με το hacking, με ένα απλό plug-in στο firefox που δίνει τη δυνατότητα στον browser να επαναλάβει κινήσεις όσες φορές επιθυμείς. Στην προκειμένη περίπτωση το ρύθμισα απλώς διαγράφει τα cookies και να ξαναψηφίζει. Σε  περίπτωση που επιτρέπονταν μόνο μια ψήφος ανά/ip θα χρειαζόταν για κάθε ψήφο να κάνει reboot στο router ή να φορτώνει νέο proxy. 

Μπορεί μια ανοιχτή/ανώνυμη διαδικτυακή ψηφοφορία να είναι και έγκυρη;

Κατηγορηματικά ΟΧΙ! 

Έγκυρη διαδικτυακή ψηφοφορία μπορεί να πραγματοποιηθεί αποκλειστικά και μόνο όταν όλοι οι ψηφίζοντες ταυτοποιηθούν πρώτα σε φυσικό επίπεδο.

Πόσο μπορεί να αλλοιωθεί μια ψηφοφορία;

Τον Απρίλιο του 2009 τα Troll του 4chan δεν αρκέστηκαν στο να εκλέξουν ως πρόσωπο της χρονιάς για το περιοδικό time, τον πιτσιρικά-ιδρυτή της σελίδας τους με το ψευδώνυμο “moot”. 

Φρόντισαν στα τελικά αποτελέσματα να εμφανίζεται οριζοντίως η φράση “mARBLECAKE ALSO THE GAME” (Marblecake ήταν το όνομα του chatroom που χρησιμοποίησαν για να οργανώσουν αυτό το project).

 Αναδημοσίευση από omniatv

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *